AccueilPortailFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

France

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Tyson
New Fury
New Fury

instrument(s) : piano, trombone
Loisirs : "sick" - Keith Jarret

MessageSujet: France   Mer 12 Juil - 7:59

bonjour,

I have always been curious, what is life like in France? What do you do for fun? What kind of things do you eat? How's the weather? Stuff like that.

Tyson L.
Revenir en haut Aller en bas
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Mer 12 Juil - 9:51

Hi Tyson,

Where do you live? USA?

I can't answer all your questions because I'm not French but Belgian. Have you ever heard about our little country? It is located between France and The Netherlands, so the country is cut in two parts. People from the South speak French and in the North, they speak Dutch. Also in the East part of the country, they speak German as they are near the German border. In Belgium you have beautiful cities to visit: Brussels of course but also Brugge, Ghent, Antwerp (most of the beautiful cities are in the North).

What do we eat? Well, we are quite specialized in French fries. Actually, we should say "Belgian" fries but the French have stolen them. Confused The weather is not so good. For the moment, I should not complain: the sky is blue and this week we had between 25 and 30 degrees (Celsius! If you are in USA, it is between 77 and 86 Farenheit degrees). The weather is quite good in July and August. The rest of the year, it's raining a lot. Also you can have a wonderful sunny day and rain the day after.

France is really a wonderful country. There are so many towns to visit and each area has its own charm and properties. I have already been in Paris, in the Alps, in the Provence and this Sunday I'm going in a small city not far from Toulouse, in the South West of the country, between the Mediterranean Sea and the Atlantic Ocean. What I like to eat in France: bread and cheese!!! Also fruits (especially watermelon and melon). The French people from this website will be able to give you more details about their country but I can tell you that it is really beautiful and if you have the opportunity to come, you should not hesitate.

Regards,
Zoé
flolepianiste
Da Ultimate Fury
Da Ultimate Fury

MessageSujet: Re: France   Mer 12 Juil - 18:34

I like france, but not team of france (football Very Happy)

(.. :$)
Sol
Da moderator Fury
Da moderator Fury

Masculin
instrument(s) : Piano

MessageSujet: Re: France   Mer 12 Juil - 21:42

Tyson a écrit:
bonjour,

I have always been curious, what is life like in France? What do you do for fun?

Headbutting bounce

flolepianiste a écrit:
I like france, but not team of france (football Very Happy)

(.. :$)

J'espère juste que c'est pour des raisons moins gerbantes que celles du ministre italien (entre autres)...
Angel
Little Fury
Little Fury

Féminin
instrument(s) : guitare
Loisirs : danse, musique, sciences

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 17:15

Zoé a écrit:
Hi Tyson,

Where do you live? USA?

I can't answer all your questions because I'm not French but Belgian. Have you ever heard about our little country? It is located between France and The Netherlands, so the country is cut in two parts. People from the South speak French and in the North, they speak Dutch. Also in the East part of the country, they speak German as they are near the German border. In Belgium you have beautiful cities to visit: Brussels of course but also Brugge, Ghent, Antwerp (most of the beautiful cities are in the North).

What do we eat? Well, we are quite specialized in French fries. Actually, we should say "Belgian" fries but the French have stolen them. Confused The weather is not so good. For the moment, I should not complain: the sky is blue and this week we had between 25 and 30 degrees (Celsius! If you are in USA, it is between 77 and 86 Farenheit degrees). The weather is quite good in July and August. The rest of the year, it's raining a lot. Also you can have a wonderful sunny day and rain the day after.

France is really a wonderful country. There are so many towns to visit and each area has its own charm and properties. I have already been in Paris, in the Alps, in the Provence and this Sunday I'm going in a small city not far from Toulouse, in the South West of the country, between the Mediterranean Sea and the Atlantic Ocean. What I like to eat in France: bread and cheese!!! Also fruits (especially watermelon and melon). The French people from this website will be able to give you more details about their country but I can tell you that it is really beautiful and if you have the opportunity to come, you should not hesitate.

Regards,
Zoé

Hey Zoé,
je voulais juste savoir quel était le nom de cette petite ville dont tu parles?
(je connais pas mal le coin, toulouse en force !!!! Mr.Red )

Like a Star @ heaven *-_Angel_-* Like a Star @ heaven
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 17:53

Salut Angel! C'est Montauban. Je ne connais pas, c'est la première fois que j'y vais...
Angel
Little Fury
Little Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 17:59

Zoé a écrit:
Salut Angel! C'est Montauban. Je ne connais pas, c'est la première fois que j'y vais...

Ah d'accord, Montauban j'y suis passé vite fait, mais c'est vraiment pas loin de Toulouse, même si c'est pas super, t'aura l'occasion de visiter notre belle ville toute rose Mr.Red

Angel
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 18:04

Ah bon, c'est pas terrible? Sad

En fait je dis Montauban pour faire un raccourci mais on va loger au lac de Monclar de Quercy. C'est juste un pied-à-terre pour visiter la région. J'ai déjà trouvé de chouettes randonnées à faire et je compte visiter Toulouse bien entendu, mais aussi Carcassonne (déjà été mais envie d'y retourner), Albi ça a l'air pas mal non plus. J'avais envie d'aller jusqu'à Andorre mais ça me paraît loin quand même (vu le prix du diesel... on va sélectionner). Si tu as des suggestions, n'hésite pas car je ne connais pas du tout cette région!
Angel
Little Fury
Little Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 18:57

Ah non lol j'ai pas dis que c'était pas terrible, c'était juste au cas où... Razz

Parce que Toulouse c'est terrible ça c'est certain ! Cool

L'andorre, j'y suis allé une fois, c'est clair que niveau essence c'est pas donné en ce moment, mais tout est beaucoup moins cher en Andorre, donc ça amorti le voyage... Cependant je dois dire que je suis pas super fan, disons que j'ai pas vraiment accroché...

Pour ce qui est des suggestions, Albi ça bouge pas mal à ce qu'on m'a dit, mais je ne connais pas, j'avais quelques potes là bas... Sinon je te déconseille vivement Luchon l'été, si tu veux faire du ski, c'est génial, mais en juillet, c'est tout de même déconseillé mdr Razz
Ensuite, dans la périphérie de Tlse, tu as Cugnaux qui est une jolie ville, mais niveau activité, je n'ai aucune idée de ce qu'il y a là bas Razz

Hum voili voilou, par contre je viens de me souvenir que tu disais vouloir faire de la randonnée, alors Luchon serait pas une si mauvaise idée, c'est à 1h30 de Tlse, et c'est génial pour le sport mais fais gaffe, c'est super super super mort comme ville à part ça... (j'dis ça en connaissance de causes mdr)

Bisous,

Angel
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Jeu 13 Juil - 22:37

Bonsoir Angel,

Merci beaucoup pour tes conseils. Je vais créer un autre topic avec ce que je comptais visiter pour ne pas pourrir celui de Tyson qui doit bien se demander de quoi on parle...

Rdv sur l'autre topic pour tes conseils.

Biz
Tyson
New Fury
New Fury

MessageSujet: Re: France   Ven 14 Juil - 20:31

so how many languages to you speak? It seems you said that people from the north and south speak different languages. Wouldn't that be confusing? The majority of people in USA can only speak english only, like me.
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Ven 14 Juil - 22:10

Hi Tyson,

You are right, it is quite confusing. Some politicians would like to make the country separated in two parts. Sad

You don't need to speak another language as everybody can understand you! I have learnt languages at school, so I speak French, Dutch and English. I also learnt German but as I do not practice anymore, I have "lost" my vocabulary and the grammar.

I'm working for an American company so I have regular contacts with people from the United States. In which part of the country do you live?
Tyson
New Fury
New Fury

MessageSujet: Re: France   Sam 15 Juil - 1:34

I am from Minnesota, as I playing in the state fair competition.
Tyson
New Fury
New Fury

MessageSujet: Re: France   Jeu 19 Oct - 0:27

oh, and by the way... I didn't make it past the auditions for the competition! A little girl won by playing Fantasy Impromptu. I did horribly mess up though, i usually don't Shocked
Canaveral
Newbie

Masculin
instrument(s) : Piano, orgue.
Loisirs : piano, orgue

MessageSujet: Re: France   Ven 20 Oct - 21:15

moi aussi, un jour, une fille de mon age m'a dit qu'elle fesait du piano. on a engagé la conversation, et je lui ai montré (on etait chez moi) ce que je fesait.

elle m'a joué le début du 3ème mouvement de la Sonate n°2 de Rachmaninov. Shocked

ça dégoute Mr. Green
Tyson
New Fury
New Fury

MessageSujet: Re: France   Mer 1 Nov - 1:08

i was just talking to someone the other day who had been to France. She said that there is a lot of pick-pocketers and theifs there....really?
Zoé
Real Fury
Real Fury

Féminin

MessageSujet: Re: France   Mer 1 Nov - 19:01

Hi Tyson, I have been in France several times and never had problems with thiefs or pick-pocketers.

I went this year in Barcelona and while we were sitting on a bank in a beautiful park, a man came and sat down next to me. He asked me the name of a street but I could not help him (Of course, he knew that I could not help! And as I am sometimes naive, I began talking "sorry, we are tourists", and tried to help him by looking after the street on a map we bought the day before). By the same time, another man took our bag and ran away. I shouted as loud as a could "MY BAG!!!!!" and my husband immediately ran after him. Then the thief stopped, put the bag on the grass. The man who was sitting next to me said "sorry, we just tried!".

My conclusion is: be careful when you are in a foreign city!
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: France   

France
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1